Dit zijn de 10 zuinigste auto’s op benzine in 2024
We hebben bij eGear.be de mond vol van elektrische auto’s, maar wat in 2024 nog altijd het best verkoopt zijn auto’s die benzine lusten. Dankzij hybride technologie worden deze ook steeds zuiniger. We geven een overzicht van de 10 zuinigste benzineauto’s. En zoals je allicht al kon raden, zijn het allemaal hybrides (HEV).
10. Renault Austral Hybrid
Verbruik: 4,6 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 38.700€
9. Hyundai Kona Hybrid
Verbruik: 4,6 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 32.249€
8. Suzuki Swace Hybrid
Verbruik: 4,5 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 30.249€
7. Lexus LBX Hybrid
Verbruik: 4,5 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 33.580€
6. Honda Jazz Hybrid
Verbruik: 4,5 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 21.680€
5. Toyota Yaris Cross Hybrid
Verbruik: 4,4 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 29.940€
4. Toyota Corolla 1.8 Hybrid
Verbruik: 4,4 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 35.320€
3. Kia Niro Hybrid
Verbruik: 4,4 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 33.190€
2. Renault Clio Hybrid
Verbruik: 4,1 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 22.400€
1. Toyota Yaris Hybrid
Verbruik: 3,8 l/100 km (WLTP)
Catalogusprijs: 26.690€
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
En die andere merken wel???fabrieksopgave zijn testen Onder ideale omstandigheden.geen één merk haalt die cijfers in het echt.
Wij rijden met een Peugeot 107 verbruik 4,3 l.
Het verbruik kan jezelf regelen naargelang je de wagen gebruikt .En natuurlijk het gewicht hybride en e voertuigen wegen allemaal te zwaar.
EV’s mogen dan wel zwaarder zijn maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de veel hogere efficiëntie.
Een kleine Peugeot 107 verbruikt, volgens de eigen opgegeven cijfers, dus een 4,3 kWh aan energie per 100 km afstand.
Een veel zwaardere EV met veel meer ruimte in het voertuig verbruikt een 15 tot 20 kWh per 100 km.
Eveneens aAfhankelijk hoe je er als bestuurder mee omgaat. 🙂
Cijfers zijn nu eenmaal wat ze zijn.
Mijn toyota rav4 verbruikt 5,8 à 5,9 liter, een hybride.
Mijn Ford S-Max, een gewone benzine, 8,9 liter.
Leve de hybride!
Edit: de Peugeot verbruikt uiteraard geen 4,3 kWh per 100 km maar het negenvoudige => 38,7 kWh per 100 km. Om dat met een zware EV te halen moet je op een Duitse Autobahn al harder dan 180 km/uur aanhouden. Wie zich in België aan de opgelegde snelheidslimieten houdt komt met de helft ruimschoots toe.
Al die dat met een hybride en elektrische auto rijden zullen hun nog bedenken want van af volgende jaar gaan jullie zich nog blauw betalen aan taksen en belastingen dat de EU bezig is aan het maken zijn, ik rijd met een benzine auto en die motor is voorzien om te rijden op e- fuels en waterstof en als ik in Duitsland rijd en benzine 98 en super 98 tank daar zit al 10 a 15 % waterstof in dan rijd ik al even zuinig als een diesel en jullie hybride, trouwens al vele merken stoppen al met hybride en elektriciteit auto en beginnen al te investeren in waterstof
Marc, welke merken investeren in waterstofauto’s? En dan heb ik het niet over wat experimenteren om de kennis in huis te houden, maar echte investeringen met productie-objectieven.
De taksen en belastingen die de EU aan het maken zouden zijn, zullen in de eerste plaats CO2-heffingen zijn. Diesel- en benzinerijders betalen die in België nu al, want van elke prijsverlaging wordt de helft afgeroomd door een accijnsverhoging, 8 keer per jaar.
Benzine met 10 tot 15% waterstof in? Bestaat niet.
Marc,
Gewoon ter info:
In benzine 95 & 98 zit biofeul in & geen waterstof.
Ik rij een Vw Polo 1.0 mpi met verbruiken tussen min. 3,8 en max 5,2 Ook gewone benzines kunnen heel zuinig zijn zonder alle technieken die zich over langere tijd nog moeten bewijzen.
Mijn dochter doet 3,6 met haar Yaris
Ik heb de nieuwe honda Hybride Honda ZRV gekocht. Een 2liter die 5,9l verbruikt in.. stand..normaal. en dan spaar ik hem niet. In..eco stand gaat hij zelfs naar 4,5l.
Ook zonder hybride haal je goede cijfers.Hybrides zijn niet zo zuinig.Eender hoe moet je om zuinig te rijden er ook zo op instellen.Mijn VW Taigo 1.0 verbruikt ook maar een 4liter zonder hybride gedoe.Pk,s verkopen maar halen ook je verbruik omhoog.Heb al 3.8 gehaald als zuinigste met een gewone motor.
Heb en Toyota chr 1.8 verbruik 4.4 .verbruik volgens rij gedrag
Ik heb met mijn Yaris 1 op 34 gehaald. Was een rit van 40 km.Dus iets meer dan een liter verbruikt. Gemiddeld rij ik 1 op 24 à 25. Zuinig genoeg. Heel blij mee met deze Yaris. Rijd fijn, ziet er mooi uit en dan nog lekker zuinig.
Als overgangsmaatregel, gelanceerd in 1997, is dat hybride-verhaal van Toyota nog steeds een mooi alternatief voor dure, electrische automaten.
Mijn Prius van 2000 reed 100 km met 4.9 liter.
Mijn huidige Prius van 2013 heeft 4.7 op de boordcomputer staan, na +100.000 kms.
Onze Honda Jazz doet 3,7 op de 100 km. Dat vind ik best wel goed.