Prachtig wagentje , heb hem nu 2 dagen en het is iets wat ik al een hele tijd zocht een vervoermiddel dat mij elke dag naar het werk brengt en terug Met een max snelheid van 85km/uur kan je vlotjes mee met het gewone wegverkeer en zal je niet zo gauw een gefrustreerde achterligger hebben die met toeters en bellen laat weten dat ge niet op de de weg hoort.Ik ben hem gaan halen in Hasselt de enige verdeler op dit moment en moest een 120km terug richting thuis .Met een tussenstop van ongeveer 2uur voor een laadbeurt in Herentals op de parking van het AZ kon ik mijn reis verder zetten, intussen had ik wel al een frietje met een cervela en een cola genuttigd en het centrum wat verkend. Maar één ding kan ik met zekerheid zeggen en dat is dat ik een grote Fan ben vd XEV YOYO en hopelijk nog voor vele jaren, wie zal het zeggen?
Courard Daniel / 13-6-2023 / ·
Hallo, ik heb in februari ook een Xev yoyo gekocht, maar ik rijd er niet zoveel mee, omdat ik de Xev yoyo gekocht heb, om te kunnen ervaren, hoe elektrisch rijden aanvoelt, na een 50 tal jaren met benzinewagens te hebben gereden! Ondertussen heb ik er een 700km mee gereden en ik moet zeggen dat ik toch wel over het vlot rijden van dit wagentje tevreden ben( je kan heel goed mee met het verkeer), maar de actieradius is wel wat weinig, om er iets verder mee te rijden, maar ja, daar is dit wagentje niet voor voorzien. Als echte actieradius kan ik ondertussen wel stellen, dat je ongeveer tussen de 1,1 km tot 1,6 km per procent lading gebruikt en dit uiteraard i.v.m. Omgevingstemperatuur.
In de stand “S” komt dit ongeveer overeen, met een 80 km actieradius en dan spreek ik over een opgeladen batterij van 95% tot een 25 a 30% resterende lading.
Als jij ook enige bevindingen hebt, mag je mij die eveneens laten weten.
Anoniem / 2-7-2023 / ·
Beste Courard Daniel ,ik ben nog steeds(dol) enthousiast over deze XEV yoyo, en ik gebruik hem vooral om naar het werk te rijden en terug, dat is zo’n 50km heen en terug , 4 dagen in de week en dan rij ik nog wat in mijn omgeving .Tot op vandaag heb ik 474kwh verbruikt aan elektriciteit en dit aan een prijs van 0,1995€/Kwh:94,563€.Mijn kmstand staat nu op ongeveer 4400km ongeveer (kan het van hieruit en op dit moment niet precies zeggen omdat de app die XEV heeft beloofd er nog niet is )De actieradius hangt idd.af van de weeromstandigheden, en ook het gebruik van de verwarming, lichten, ruitenwissers, airco maar ook van de rijstijl, ik rij bv niet steeds in de stand “S” dat scheelt wel een aantal km. Het leuke vind ik dat je terwijl je rijdt kunt schakelen tussen “D” stand en de “S” stand. Wanneer ik moet optrekken zet ik deze in de “S” stand tot ik aan 70km/uur ben en dan schakel ik over naar de “D” stand en ja je bent steeds de eerste weg aan de verkeerslichten. Het opladen doe ik meestal thuis aan een gewoon stopcontact dat ik heb bijgeplaatst, maar heb ook verschillende keren aan een laadpaal gehangen. Rij je altijd in “D” stand dan haal je die radius van 150km wel denk ik? Het regeneratief remmen werkt ook wel, zeker als je traag door de dorpskernen rijdt en regelmatig moet afremmen, dan verschiet ik soms hoe weinig ik heb gebruikt over de vele km. Voor mij is het een ideale vervoermiddel en heb sinds ik hem heb nog maar amper met mijn andere wagen gereden, die is voor de madam :).Het gezegde “mijn auto, mijn vrijheid” Awel zo voel ik het weer aan, zeker ik nu de trein niet meer hoef te gebruiken , dat was gewoon miserie! Tevens is yoyo in verbruik bijna 4keer goedkoper dan mijn treinabonnement.Intussen heb ik wel mijn eerste boete voor een snelheidsovertreding binnen (grrr)
eGear.be informeert over elektrisch rijden en de toekomst van mobiliteit. Hier vind je nieuws, prijzen, subsidies en meer. Als lezer kan je ons helpen met tips, een donatie en constructieve discussies in de reacties.
Whatsapp
Fast News: wil je het belangrijkste e-mobility nieuws onmiddellijk via Whatsapp ontvangen? Klik hier.
Prachtig wagentje , heb hem nu 2 dagen en het is iets wat ik al een hele tijd zocht een vervoermiddel dat mij elke dag naar het werk brengt en terug Met een max snelheid van 85km/uur kan je vlotjes mee met het gewone wegverkeer en zal je niet zo gauw een gefrustreerde achterligger hebben die met toeters en bellen laat weten dat ge niet op de de weg hoort.Ik ben hem gaan halen in Hasselt de enige verdeler op dit moment en moest een 120km terug richting thuis .Met een tussenstop van ongeveer 2uur voor een laadbeurt in Herentals op de parking van het AZ kon ik mijn reis verder zetten, intussen had ik wel al een frietje met een cervela en een cola genuttigd en het centrum wat verkend. Maar één ding kan ik met zekerheid zeggen en dat is dat ik een grote Fan ben vd XEV YOYO en hopelijk nog voor vele jaren, wie zal het zeggen?
Hallo, ik heb in februari ook een Xev yoyo gekocht, maar ik rijd er niet zoveel mee, omdat ik de Xev yoyo gekocht heb, om te kunnen ervaren, hoe elektrisch rijden aanvoelt, na een 50 tal jaren met benzinewagens te hebben gereden! Ondertussen heb ik er een 700km mee gereden en ik moet zeggen dat ik toch wel over het vlot rijden van dit wagentje tevreden ben( je kan heel goed mee met het verkeer), maar de actieradius is wel wat weinig, om er iets verder mee te rijden, maar ja, daar is dit wagentje niet voor voorzien. Als echte actieradius kan ik ondertussen wel stellen, dat je ongeveer tussen de 1,1 km tot 1,6 km per procent lading gebruikt en dit uiteraard i.v.m. Omgevingstemperatuur.
In de stand “S” komt dit ongeveer overeen, met een 80 km actieradius en dan spreek ik over een opgeladen batterij van 95% tot een 25 a 30% resterende lading.
Als jij ook enige bevindingen hebt, mag je mij die eveneens laten weten.
Beste Courard Daniel ,ik ben nog steeds(dol) enthousiast over deze XEV yoyo, en ik gebruik hem vooral om naar het werk te rijden en terug, dat is zo’n 50km heen en terug , 4 dagen in de week en dan rij ik nog wat in mijn omgeving .Tot op vandaag heb ik 474kwh verbruikt aan elektriciteit en dit aan een prijs van 0,1995€/Kwh:94,563€.Mijn kmstand staat nu op ongeveer 4400km ongeveer (kan het van hieruit en op dit moment niet precies zeggen omdat de app die XEV heeft beloofd er nog niet is )De actieradius hangt idd.af van de weeromstandigheden, en ook het gebruik van de verwarming, lichten, ruitenwissers, airco maar ook van de rijstijl, ik rij bv niet steeds in de stand “S” dat scheelt wel een aantal km. Het leuke vind ik dat je terwijl je rijdt kunt schakelen tussen “D” stand en de “S” stand. Wanneer ik moet optrekken zet ik deze in de “S” stand tot ik aan 70km/uur ben en dan schakel ik over naar de “D” stand en ja je bent steeds de eerste weg aan de verkeerslichten. Het opladen doe ik meestal thuis aan een gewoon stopcontact dat ik heb bijgeplaatst, maar heb ook verschillende keren aan een laadpaal gehangen. Rij je altijd in “D” stand dan haal je die radius van 150km wel denk ik? Het regeneratief remmen werkt ook wel, zeker als je traag door de dorpskernen rijdt en regelmatig moet afremmen, dan verschiet ik soms hoe weinig ik heb gebruikt over de vele km. Voor mij is het een ideale vervoermiddel en heb sinds ik hem heb nog maar amper met mijn andere wagen gereden, die is voor de madam :).Het gezegde “mijn auto, mijn vrijheid” Awel zo voel ik het weer aan, zeker ik nu de trein niet meer hoef te gebruiken , dat was gewoon miserie! Tevens is yoyo in verbruik bijna 4keer goedkoper dan mijn treinabonnement.Intussen heb ik wel mijn eerste boete voor een snelheidsovertreding binnen (grrr)