VW Golf krijgt facelift, met grotere batterij voor plug-in hybride
Na 4 jaar op de markt is de achtste generatie van de Volkswagen Golf toe aan zijn midlife facelift.
Deze week heeft Volkswagen de facelift van de Golf voorgesteld. Die krijgt een hertekende voorbumper met smallere koplampen en een verlicht VW-logo. Verder krijgt de auto ook vernieuwde achterlichten en een geüpdate infotainment-systeem.
De belangrijkste wijzigingen bevinden zich onderhuids. Een opmerkelijke zet daarbij is dat de instapmotor, de 3-cilinder turbobenzine, uit het gamma verdwijnt. Voortaan kan je enkel nog viercilinders krijgen als benzine, diesel, milde hybride (benzine) of plug-in hybride (benzine).
Van de plug-in hybride zijn er twee versies; de “eHybrid” die 204 pk levert aan de voorwielen, en de “GTE” die 272 pk levert aan de voorwielen. Beide versies zijn nu voorzien van een grotere 19,7 kWh (netto capaciteit) batterij. De pre-facelift deed het nog met 10,6 kWh netto.
Met het nieuwe accupakket zou de plug-in hybride Golf ongeveer 100 km elektrisch rijbereik moeten hebben volgens de WLTP-testcyclus. Reken in de praktijk op een, nog altijd mooie, 80 km.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.