Toyota RAV4 krijgt stekkerversie in het gamma
Op het autosalon van Los Angeles, in november 2019, zal Toyota het doek trekken van een plug-in hybride versie van de RAV4 SUV.
Toyota heeft het niet met stekkerauto’s. Ze gaan er prat op dat hun hybrides zelfopladend zijn. Het is dan ook een raadsel waarom ze hun zelfopladende RAV4 hybride nu plots van een stekker willen voorzien. Laadt die dan niet zelf op?
Ondanks de zelfopladendheid gaat het toch gebeuren. Op het autosalon van Los Angeles, op 20 november 2019, zullen de Japanners een plug-in hybride RAV4 onthullen. Mét stekker dus.
Over de specificaties wil Toyota nog niet veel kwijt, behalve dat het de krachtigste RAV4 ooit wordt. Hij zal dus meer vermogen krijgen dan de huidige RAV4 hybride, die het maximaal met 222 pk doet.
De auto komt allicht in 2021 op de markt in Europa. Juist op tijd om te komen strijden tegen de nieuwe Europese uitstootnormen.
Zeer verheugd met deze stekker-versie!
In afwachting van solid state batterijen waar Toyota volop aan werkt.
De zelf opladende hybride is gewoon een marketing uitvinding. Een hybride laadt op door de fossiele brandstof die je erin doet en je rijgedrag.
Toyota merkt nu dat veel mensen, na logisch nadenken, beseffen dat de benzine die een zelfopladende hybride duurder uitkomt dan stroom uit de stekker.
De enige reden dat ze overschakelen staat overigens als in het artikel hierboven: het halen van de minimale uitstootnormen van hun gehele productievloot of het betalen van enorme boetes aan de EU.