Tesla Supercharger laadpalen worden nog sneller in Europa
Tesla is in Europa begonnen met het uitrollen van z’n derde generatie Supercharger laadpalen. Daardoor kunnen Model 3 rijders binnenkort dubbel zo snel laden.
Elektrische auto bouwer Tesla heeft wereldwijd één van de beste en meest uitgebreide laadpaal-netwerken, de zogenaamde “Superchargers”. In Europa alleen al, heeft Tesla duizenden snellaadpalen op 504 locaties.
De huidige eerste generatie (V1) en tweede generatie (V2) Superchargers leveren respectievelijk 138 en 150 kW laadvermogen. Daarmee kan je een Model 3 Long Range van 10% tot 80% laden in 35 en 30 minuten.
Derde generatie
Tesla is nu begonnen met de uitrol van z’n derde generatie (V3) palen, die tot 250 kW vermogen leveren. Aan een V3 Supercharger laad je een Model 3 Long Range van 10% tot 80% in amper 15 minuten. De eerste V3 Superchargers werden deze maand in de omgeving van Londen geïnstalleerd en zullen de komende maanden op steeds meer andere Europese locaties verschijnen.
De Model 3 laadt dankzij z’n recentere technologie sneller dan de grotere en duurdere Model S en X, die maximaal 200 kW laadvermogen aankunnen.
Het Tesla Supercharger netwerk is één van de beste snellaadpaalsystemen, en tegelijkertijd ook één van de goedkoopste. In België betaal je 0,28€ per kWh stroom, terwijl je bij concurrerende snellaadpaalnetwerken al snel 2 tot 3 keer meer betaalt. De Superchargers zijn momenteel wel enkel toegankelijk voor Tesla rijders.
In België betaal je € 0,27 per kWh, tenminste volgens de Tesla factuur van mijn laadsessie in Kortrijk op 16 december.
ze zouden hun energie en middelen beter investeren in dingen waar de mensen iets aan hebben.
80% van de chauffeurs heeft die dure laadoplossingen nergens voor nodig.
Hoe sneller ze gaan laden hoe meer risico op brand of ontploffing
Carlos, waar baseer je dat op. Denk je dat er geen aandacht aan veiligheid wordt besteed?
André, toch is de lange oplaadtijd een van de voornaamste bezwaren tegen EV.
Lees net dat in Gr. Brittanië inductie laden zal geïntroduceerd worden.
@andre snel laden is interessant voor mensen die zich “beroepsmatig” veel moeten verplaatsen!
@ geert en philip
1e de lange oplaadtijd is een van de voornaamste bezwaren omdat het bij de mensen in hun hoofd zit…
90% heeft dat duur snelladen zelden of nooit nodig.
vooral psychologisch…
2e beroepsmensen,
een beperkte groep van beroepsmensen heeft inderdaad een hogere range en/of laadtijd nodig,maar zelfs veel beroepsmensen overschatten dit,hoeveel van diegenen die beweren het nodig te hebben hebben het uitgeprobeert in de praktijk?
besluit????uitzonderingen zullen er altijd zijn.