Zou jij nog een Tesla kopen, nu Elon Musk politiek actief is?
Nu Elon Musk politiek actief is in de Verenigde Staten en Europa, keren een deel van de Tesla-klanten het merk de rug toe. We merken dit o.a. aan de reacties op onze site, onze social media kanalen, onze mailbox en uit berichtgeving van andere media. We vragen ons dan ook af welk percentage van onze lezers een Tesla-aankoop niet meer zou overwegen omwille van Elon Musk’s politiek activisme. Laat het weten in onderstaande poll.
Tesla is precies het eerste autobedrijf ooit waar iemand beslist of ze de auto kopen door welke ceo er is. Voor mij maakt dat niet uit, belangrijkere reden waarom ik geen tesla gekocht heb maar een vw is dat ze geen parkeersensoren meer hebben, alles op knopkjes op het stuur gestoken hebben, zelfs d/n/r op touchscreen gestoken hebben…
Ik twijfel of ik nog voor een Tesla zou kiezen.
De link met Musk is te groot, en hij staat voor volledig het omgekeerde dan waar ik voor sta.
Spijtig want Tesla is niet enkel Musk.
Er zijn heel wat top werknemers bij Tesla die het merk gemaakt hebben tot wat het nu is.
Hoofdreden dat ik waarschijnlijk ondanks alles toch nog voor Tesla zou kiezen is hun software en supercharger netwerk (Zelfs na openzetten voor andere merken blijft het gebruiksgemak een groot voordeel).
Het gebruiksgemak blijft gewoon het beste naar mijn mening.
De Model Y Juniper heeft me ook wat ontgoocheld.
Op zich mooie facelift, maar ik had gedacht / gehoopt dat ze toch terug een stap gingen maken om qua laadsnelheid dichter aan te sluiten bij de huidige leiders (de 800 volt wagens).
Ik rij een tesla omdat ik het een hele fijne auto is, tesla houdt de software up to date en verbetert de auto steeds weer ook de oudere modellen, ik stoor mij niet aan het feit dat mijn tesla op camera’s rijdt ipv sensoren, werkt prima. Wat Elon musk doet moet hij zelf weten denk niet dat hij de auto maakt. Er zijn genoeg bedrijven waarvan de ceo dingen doet waar je het misschien niet mee eens bent, dan wordt het op den duur moeilijk kiezen.
Heel spijtig dat hij zich zo in het openbaar gedraagt en zo’n narcistisch gedrag vertoont. Maar andere ceo’s zijn misschien ook niet heilig maar die kennen we natuurlijk niet. Welke auto ik kies heeft te maken met de looks en prestaties. Niet de CEO.
@ anoniem
moeilijk gaat ook,
bedrijven waar ik absoluut niet achter sta ga ik niet sponceren hoe goed hun produkten ook zijn!
(en zo zijn der wel wat)
No way. Alle medewerkers ten spijt, nog meer geld in iemand z’n zakken steekt die:
– Zijn persoonlijkheidstype heeft
– Extreem rechtse partijen een spreekbuis geeft en er achter schaart
– Een sociaal media platform gebruikt om zijn eigen semenzwerings theorien spreekbuis te zijn
Als dat niet genoeg is, zijn “pet-project” is AI inzetten om de wereld te beinvloeden, lees U en ik, door data van a) zijn voortuigen te verzamelen, en b) X
Zouden wij de opkomst van een extreem-rechtse sociopaat in de politiek dulden? Waarom dan zo iets in de bedrijfswereld?
Het management van ons IT bedrijf heeft beslist dat er geen Tesla wagens meer bijkomen in onze wagenpark na Musk zijn nazigroet vorige week.
Hoe goed de wagens ook mogen zijn, (neo)nazis horen niet thuis in onze maatschappij.
En in de plaats Chinese rommel kopen, hoe correct is China?
Ongelooflijk hoe sommigen Musk en Tesla op dezelfde plaats zetten … Ja hij heeft Tesla gestart en hij neigt naar rechts.
Maar Tesla als auto is een product van vele mensen die hard werken voor hun firma.
Als ik de centen had en ik wou een hele goede EV met vele voordelen (vele updates en goedkoper en uitgebreider oplaadnetwerk) dan kocht ik een Tesla.
Dat uitgebreider Tesla laadnetwerk hangt gewoon af waar je woont. Waar ik woon staat de dichtstbijzijnde Tesla Charger op 25 km en op een locatie waar ik normaal niet moet zijn.
FastNed, Ionity e.a. staan er dan weer genoeg in de onmiddellijke nabijheid. Ook daar kan je een abo afsluiten en werken met autocharge.
En met een EV met 800V technologie tot twee keer zo snel laden dan aan een Tesla lader. Tesla V4 SuC staan er nog minder.
@Victor,
Klopt wat je zegt, maar dagdagelijks heb je het Supercharger network ook nooit nodig.
Ik heb vrijwel uitsluitend gebruik gemaak van High Power chargers wanneer ik lange afstanden moest afleggen, en dan vind ik het gemak / betrouwbaarheid (dat er een laadpaal beschikbaar zal zijn, of snel beschikbaar komt) bij het Tesla Supercharger netwerk gewoon een grote meerwaarde.
Afgelopen zomer naar Noorwegen geweest en nooit moeten wachten om te laden bij een Supercharger station (kleinste waren 12 of 16 laadpalen, grootste iets van 36 of 48?)
De andere laadpaal providers hadden vaak nog geen 8 laadpalen staan (vaak slechts 4), wat uiteraard snel vol kan lopen als het wat drukker is, en grotere kans dat je langer moet wachten).
Mocht ik echter met een 800 Volt auto rijden, dan zou het supercharger netwerk inderdaad al veel minder interessant zijn, aangezien je niet de maximale laadsnelheden zal kunnen halen die je auto aan kan.
Ieder zijn ding dus 🙂
De meeste CEO’s zijn autoritair maar ze proberen niet allemaal de rest van de wereld te beinvloeden. En als je tesla wil verdedigen omdat je er net één besteld hebt of er al één hebt daar zal niemand je verkeerd voor aankijken. Zo kortzichtig zijn de meeste mensen niet. Maar probeer niet je beslissing te rechtvaardigen met die onzin. Zijn stock is een bubbel die ooit gaat barsten en staat 23 keer hoger overgewaardeerd.