De Tesla Model S Plaid+ is een volledig elektrische sedan met een realistisch rijbereik van 535 km. De auto was verondersteld in België op de markt te komen in 2022, maar in juni 2021 kondigde Tesla CEO Elon Musk via Twitter aan dat de lancering geannuleerd werd.
Tesla Model S Plaid+ prijs
De Tesla Model S was via de Belgische Tesla website te bestellen voor 139.990€.
Versie | PrijsEG1 |
---|---|
Tesla Model S Plaid+ | 139.990€ |
EG1 Prijs in België, inclusief BTW.
Productie & Levering
Tesla Model S Plaid+ |
|
---|---|
Leverbaar van (in België) | Niet leverbaar geweest |
Leverbaar tot (in België) | Niet leverbaar geweest |
Specs & Prestaties
Specificatie | Tesla Model S Plaid+ |
---|---|
Batterijcapaciteit [kWh] Bruto | 125 |
Batterijcapaciteit [kWh] Bruikbaar | 120 |
Aandrijving | AWD |
Rijbereik [km] WLTP | +840 |
Rijbereik [km] EGEAR-rangeEG2 | 535 |
0-100 km/u [s] | <2,1 |
Topsnelheid [km/u] | 322 |
Vermogen [kW/pk] | +820 / +1100 |
Koppel [Nm] | NA |
Verbruik [kWh/100km] EGEAR-verbruikEG2 | 22,5 |
CO2-uitstoot [g/km] | 0 |
Luchtweerstand [Cd] | 0,208 |
EG2 Rijbereik en verbruik zoals geschat door de redactie van eGear.be. Het gaat om waarden over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl en bij matige temperaturen (15°C tot 20°C).
Opladen
In onderstaande tabel vind je de laadtijden van een Model S Plaid+, aan verschillende laadpunten.
Laadpunt | Tesla Model S Plaid+ |
|
---|---|---|
![]() | Stopcontact 1-fase 10A / 2,3kW (10%-100%) | 50u00EG3 |
![]() | Wallbox 1-fase 16A / 3,7kW (10%-100%) | 33u00EG3 |
![]() | Wallbox 1-fase 32A / 7,4kW (10%-100%) | 17u00EG3 |
![]() | Type 2 3-fase 16A / 11kW (10%-100%) | 12u00EG3 |
![]() | Type 2 3-fase 32A / 22kW (10%-100%) | 8u00EG3 Beperkt tot 16,6kW |
![]() | Tesla Supercharger V2 DC 150 kW (10%-80%) | 45 minEG3 |
![]() | Tesla Supercharger V3 DC 250 kW (10%-80%) | 30 minEG3 |
EG3 Waarden geschat door de eGear.be redactie.
Laadkosten
In onderstaande tabel vind je een schatting van de laadkosten van een Tesla Model S Plaid+, aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km werd een laadverlies van 10% in rekening genomen.
Laadpunt | Prijs per kWh | Prijs per 100km |
|
---|---|---|---|
![]() | ThuisEG4 | 0,24€ | 5,9€ |
![]() | Publiek (AC) middelsnelEG5 | 0,45€ | 11,1€ |
![]() | Tesla (DC) SuperchargerEG6 | 0,61€ | 15,1€ |
EG4 De kost van thuis laden (1-fase AC) verschilt van regio tot regio. We vermelden hier het gemiddelde bedrag. Lees hier hoe we tot deze waarde komen.
EG5 De kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en/of van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
EG6 De kost van laden aan Tesla Superchargers (gelijkstroom) varieert van land tot land. Bekijk hier de prijs in andere landen dan België.
Afmetingen & Gewicht
Afmetingen | Tesla Model S Plaid+ |
---|---|
Lengte [mm] | 4979 |
Breedte [mm] | 1964 |
Breedte met spiegels [cm] | 2187 |
Hoogte [mm] | 1445 |
Wielbasis [mm] | 2972 |
Bodemvrijheid [mm] | 117 - 160 |
Draaicirkel [mm] | 12400 |
Koffer vooraan [liter] "Frunk" | NA |
Koffer [liter] | 793 |
Koffer [liter] Achterbank neergeklapt | NA |
Massa Rijklaar [kg] | 2162 |
Massa Max. Toegestaan [kg] | NA |
Laadvermogen [kg] | NA |
Dakbelasting [kg] | NA |
Trekhaak mogelijk | Nee |
Zitplaatsen | 5 |
Deuren | 5 |
Isofix | Ja |
Segment | F |
Foto’s

Bekijk hier alle foto’s van de Tesla Model S.
Auto’s voor de kleine zelfstandigen die hun “de auto van de zaak” volledig kunnen inbrengen. En op kosten van de kleine man kunnen rondrijden met een chique kar. Als ze wat veel zelf moeten betalen schreeuwen ze moord en brand. Ze moesten er een Max. AankoopBedrag op zetten. Of enkel bedrijfswagens. Iemand met een winkel heeft in principe geen bedrijfswagen nodig. De klanten komen tot bon hem. En zeg nu niet dan moet je ook maar zelfstandig worden hè. Dat wil ik niet want dan heb je nooit genoeg. Sorry moest eruit.
@Ben dan moet je maar zelf zelfstandige worden (sorry, het moest eruit)
@Didier dat klopt voor zelfstandigen zonder vennootschap. In een vennootschap is een EV steeds 100% aftrekbaar
Jongens jongens. Weer zo een gevalletje polariseren. Laat zelfstandigen zelfstandigen zijn, ambtenaren ambtenaren en werknemers werknemers, met alle voor- en nadelen die bij het statuut horen. Het staat iedereen toch vrij om te doen wat ze willen?
@Didier , de VAA oke, maar voor nog geen 500 euro per maand rij je wel rond met een bak van 150.000 euro. Terwijl alle kosten gedragen worden door het vennootschap.