Tesla’s worden vandaag tot 18% goedkoper in België
Tesla heeft de Model 3 én de Model Y vandaag enkele duizenden euro’s goedkoper gemaakt.
Tot gisteren stond de basis Model 3 in de Tesla configurator aan 52.990€, en vandaag is de prijs gezakt naar 44.990€, een daling van 15%. De Long Range ziet z’n prijs dalen van 61.990€ naar 52.990€ (-15%), en de Performance van 65.990€ naar 59.990€ (-9%).
Ook de Model Y wordt goedkoper. De basisversie daalt van 49.990€ naar 46.990€ (-6%), de Long Range van 65.990€ naar 53.990€ (-18%) en de Performance van 70.000€ naar 63.990€ (-9%).
De timing van deze prijsdaling is strategisch excellent gekozen, een dag voor de start van het autosalon. In een email aan potentiële klanten laat Tesla weten dat de prijsdaling een gevolg is van een hogere productie in de gigafactories.
Één van onze whatsapp-subscribers bezorgde ons de tip. Hij ontving het volgende bericht van Tesla:
Rijd een Tesla vanaf 45.790€. Ons doel bij Tesla is de transitie naar duurzame energie versnellen. Naarmate de productie in onze gigafactories toeneemt, kunnen we onze voertuigen betaalbaarder maken. De prijs voor de Model 3 begint nu vanaf 45.970€ en Model Y vanaf 47.970€. Ontvang levering vóór 31 maart om toegang te krijgen tot een lagere rente van 2,99%.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
HET ZOVEELSTE BEWIJS DAT EEN TESLA ALTIJD VEEL TE DUUR IS GEWEEST,WAT DE AANHANGERS OOK MOGEN BEWEREN EN ONTKENNEN.
DE ENIGE DIE ER BETER VAN WORDT IS DE TOT VOOR KORT RIJKSTE MAN OP AARDE!
Als Tesla tegen die prijzen al zijn auto’s kon verkopen, en het aanbod zelfs de vraag niet kon volgen, kan je toch niet zeggen dat een Tesla veel te duur was. Wet van vraag en aanbod en afschrijving van initiële investeringskosten, en dat geldt voor elk luxemodel van om het even welk merk.
@Geert ik denk dat het gewoon is dat Tesla met een enorme overproductie zit. Wie vandaag een Tesla besteld wordt reeds in februari geleverd
Voor Tesla is het opdrijven van de productie en verkoop van zijn auto’s dit jaar het belangrijkste doel. Het Amerikaanse merk rekent erop dit jaar minstens 1,8 miljoen auto’s te verkopen.
De groei van die winstgevendheid is vooral te danken aan de fors gestegen verkoop: Tesla verkocht vorig jaar 1,3 miljoen volledig elektrische auto’s: 40 procent meer dan het jaar voordien.
Deze titel + slotzin verscheen 250123 om 22:42u in mijn Tijd app
Ik verwacht dat dit morgen vrijdag in de krant zal staan
Het volledige artikel kan ik niet copieren.
Ik raad je aan om dit te lezen, dat geeft je een correctere economische kijk op Tesla.
Ik heb sinds juni een tesla model Y en zou voor geen geld meer willen ruilen, ik ben er mee naar de noordkaap gereden en naar de Provence. De enige 2 perioden dat ik gebruik gemaakt heb van superchargers ( dan pas zie je het verschil tussen Tesla en de rest.
Sindsdien minstens 6 software updates gehad via WiFi in mijn garage. Vergelijk maar met de rest.
Leon Musk is een visionaire (Paypal-SpaceX-Tesla)kwiet(Twitter).
En ja ik was niet gelukkig toen ik hoorde dat mijn Y plots 12000€ goedkoper werd. Maar dankzij Elon rijden we binnenkort met zijn allen elektrisch.
Herman, kan zijn, alhoewel Tesla de productie nog wil opdrijven. Maar dat betekent geenszins dat Tesla veel te duur was.
tja geert..
sommigen trappen overal in,
anderen niet……
en je kan hen niet eens ongelijk geven,t’is maar wat de zot wil betalen….
al wil dat niet zeggen dat je ermee akkoord moet gaan.
@ Geert … wet van vraag en aanbod ????? Waar heb je het over? Toen Tesla op de markt kwam was hij de eerste, met een miljoenen publiek. Hij heeft de prijzen zodoende ,redelijk, kunstmatig hoog kunnen houden wegens VEEL groter vraag dan aanbod … Nu is er meer aanbod en zakt zijn prijs … dit was jaren geleden al aan te kondigen … ook de andere zullen MOETEN volgen … of ze verliezen de volledige privé-markt … bezie de cijfers van het autosalon te Brussel maar eens … dalend bezoekersaantal … -70% … en dan spreken die bonobozen nog van een succes … de verkochte wagens in België gedaald met 50% … het marcheerd goed in autoland … we gaan nog blij moeten zijn dat GM en Ford en Renault al vertrokken zijn want ik vrees dat diegene die overgebleven zijn, Volvo en Audi dit jaar slecht nieuws gaan moeten aankondigen … en voor een pak werklozen extra gaan zorgen … jammer, en dat allemaal door een niet aan elkaar afgestemde wetgeving en marktaanbod … laag aanbod = hoge prijzen, wetgeving die, in dit land per regio verschillend is, foei, foei, foei België, zorgt er mede voor dat de privé-autobezitter niet meer weet wat aankopen en/of niet meer kan betalen … enkel drastische prijsdalingen kan de privé-markt redden … en dan niet met 20% maar met 50-60-70% …
Dus: wet van vraag en aanbod: in het begin weinig aanbod, hoge prijzen, nu steeds meer aanbod en concurrentie, lagere prijzen.