Foto’s: Renault 4 EV (2025)


3 reacties

  1. Ronald / 23-12-2024 / ·

    R4 gaat schot in de roos worden, doch wie kan wachten, doet er goed aan ,geduld te hebben tot droge-stof batterij er is. Huidige accu’s laden te traag en verliezen bij koude veel capaciteit 😉

  2. Mattias Vdl / 24-12-2024 / ·

    @Ronald,
    Op Solid State batterijen (droge stof zoals je noemt) zal het waarschijnlijk nog even wachten zijn hoor!
    In een labo werkt het al, maar duurzaamheid is een groot probleem bij deze batterijen.

    Wat wel binnenkort eraan zit te komen (in China al in productie), zijn semi-solid state batterijen.

    Maar ook hier weer, wachten op het laatste nieuwste is vaak niet interessant, want anders kan je blijven wachten.
    De huidige batterijen in de meeste moderne EV’s zijn al zeer goed, tot het niveau dat laadtijd vaak geen echt probleem meer vormt.

  3. Victor / 24-12-2024 / ·

    @Ronald: het is maar wat je zelf wil en hoe lang je wil wachten.
    Wie voortdurend wacht op de laatste nieuwe technologie zit doorgaans eeuwig te wachten. 🙂

    Mijn huidige EV heeft in de zomer al een range van 560 km en bij dit weer nog met de verwarming op 21°C nog ruim 400 km.

    En laadt op een twintig minuten ruim 300 km range bij.

    Niet dat ik in de praktijk deze range en dat snelladen veel nodig heb.
    Wachten is dus niet meer nodig gezien je dan meer krijgt voor waarschijnlijk meer geld dat je in de praktijk bijna niet nodig zal hebben.

    Wachten op een R4 met snellaadtechnologie en solid state batterijen zal waarschijnlijk nog langer duren.
    Dus wie dat nodig heeft, waarom wachten op technologie die bij andere merken nu al te krijgen is?

Laat een reactie achter