2 nieuwe hybrides die in februari 2022 onthuld werden
Februari 2022 loopt alweer op z’n einde, dus wordt het tijd om eens te kijken welke nieuwe (plug-in) hybride wagens deze maand geïntroduceerd werden. Hier volgt een overzicht:
1. Nissan Juke Hybrid
De hybride mag dan wel op zijn retour zijn, enkele merken gaan nog het engagement aan om nieuwe modellen te lanceren.
Nissan heeft deze maand een hybride versie aangekondigd van z’n guitigste SUV, de Juke. Het gaat daarvoor shoppen bij alliantie-genoot Renault. De Juke neemt daardoor de hybride aandrijflijn uit de Renault Captur E-Tech hybride over.
Het gaat om een combinatie van een 1.6 benzinemotor (69 kW/94 pk), en een elektromotor (36 kW/49 pk) met 1,2 kWh batterij. Officieel verbruik en CO2-uitstoot zullen volgens Nissan uitkomen op 5,2 l/100 km en 118 g/km, al gaat het om voorlopige cijfers aangezien de auto nog gehomologeerd moet worden.
2. Opel Astra Break PHEV
Opel heeft deze maand de break-versie (Sports Tourer) van de Astra plug-in hybride gelanceerd. Deze kost in België 37.150€, wat slechts 1.000€ meer is dan de hatchback.
Standaard wordt de plug-in hybride Astra geleverd met een 180 pk aandrijflijn, maar deze maand heeft Opel ook de 225 pk versie gelanceerd. Deze kost minstens 44.850€ als hatchback en 46.350€ als break.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Een plug-in hybride is helemaal niet zuinig.
Weegt meer.
Minstens evenveel onderhoudskosten.
Duur in aankoopbedrag.
Verbruik snel 7L.
Er komen veranderingen, en Zweden wil er geen meer.
Ik verbruikte met een Passat GTE (oudere 9.9kWh batterij met realistische range 40km) nochtans maar 1.0-1.5L obv 25K km/jaar. OK dat is pushing it to the limit maar het ligt er dus aan hoe je hem gebruikt… En dat is nu inderdaad waar het schoentje wringt en is de reden waarom de stap naar BEV belangrijk is.
Als je een PHEV gebruikt zoals je hem zou moeten gebruiken gaat het zeker goed. Ik heb een gemiddelde verbruik van 2.2 liter/100km op 33.000 km . Maar gelijk waar ik kan plug ik in . (Superb IV) onderhoud is helemaal niet duurder. Hetzelfde zoals een benzine ervaar ik het. Als je dagelijks meer dan 100 km doet is het idd niet verstandig, dan ga je beter voor een volledige elektrische wagen (wat ik zeker nog ga doen)