2 nieuwe elektrische auto’s die in juli 2024 onthuld werden
Juli 2024 loopt alweer op z’n einde, dus is het tijd om te overlopen welke nieuwe elektrische wagens deze maand onthuld werden.
1. Ford Capri EV
Ford lanceerde deze maand een coupé-versie van de Explorer EV. Met de naam “Capri” haalt Ford, net als bij de elektrische Mustang, opnieuw een historisch belangrijke modelnaam van het schap. De Capri EV wordt net als de Explorer beschikbaar met drie elektrische aandrijflijnen; 52 kWh (netto) in combinatie met achterwielaandrijving, 77 kWh in combinatie met achterwielaandrijving en 79 kWh in combinatie met vierwielaandrijving.
2. KGM Actyon
Met de Actyon stelde het Koreaanse KGM (het vroegere Ssangyong) deze maand een soort coupé-versie van de Torres SUV voor. Het is nog niet officieel, maar de Actyon zal in België allicht geïntroduceerd worden met een benzinemotor en een volledig elektrische aandrijflijn. Als de elektrische aandrijving identiek zal zijn aan die van de elektrische Torres, dan spreken we over een bruto batterijcapaciteit van 73,4 kWh, voorwielaandrijving, 206 pk en een theoretisch rijbereik (WLTP) van ongeveer 460 km.
Bedankt om dit artikel te lezen! Wil je eGear.be helpen? Dat kan met tips aan de redactie, een donatie en constructieve discussies in de reacties.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Ik denk dat het project elektrische wagens
Even de verkeerd weg op gaat
Ik denk dat een transitie 30 a 35 jaar zal duren
En dan nog zal het een mix zijn elektr hybride
Bio brandstof diesel en waterstof
Pushen zoals men nu bezig zijn is utopie
De nadelen van de elek wagens zijn nog imens
Tov van brandstofwagens
En laat de mensen zelf kiezen ….. de prijzen van die vehikels is toch wel buiten proportie
Bij grote konstrukteurs begint men wel even op de rem staan en gaan terug investeren in ontploffingsmotoren
Weliswaar co2 vriendelijker want anders gaat gans de auto-industrie teloor
Beste Michel.
Eens en oneens.
Prijs ja ev zijn duur maar na wat huiswerk vind je zeker en vast een familie EV die 2uur kan rijden op de snelweg of 400km echte range voor 35000 tot 40000. Nieuw…
Het liefste nog een Lfp als het kan.
Wel te vermijden,
onzuinige troep
slechte software
en evs zonder automatische routeplanning naar chargers.
De essentie van de discussie gaat toch verloren. We moeten niet omschakelen voor onze portemonnee, maar we moeten omschakelen voor het milieu. En dan vooral voor dat van onze (klein-)kinderen. Dat heeft een prijs, zowel financieel als qua reikwijdte, maar dat is dan maar zo. Wat een egoïsme en hoogmoed om te denken dat die omschakeling niet hoogdringend is. Ik laat me niet ompraten door diegenen die aan brandstofverslinders baat hebben. “Stop burning stuf”
@didier.dk
Is deze site niet ideaal om BEV tweedehands auto’s aan te bieden ?
Eddy
@Michel en anderen: de prijs. Is die werkelijk te hoog? Is nier elke nieuwe wagen tegenwoordig behoorlijk duur geworden? En zijn er mensen die auto’s kopen enkel om naar te kijken? Neen toch, mensen kopen auto’s om mee te rijden. En wie rijdt met een EV die thuis kan geladen worden zal heel snel begrijpen dat er geen goedkopere auto’s zijn. Ik weet dit uit ervaring. Met 35.000km per jaar is het de aankoop in 2019 van een bijna 70K kostende Tesla model 3 een heel rendabele investering gebleken. Nauwelijks onderhoud (minder dan 150 euro op 5 jaar tijd) en rijden aan 0,06 euro per kilometer. Onze vorige auto, een diesel, nieuw gekocht in 2014, kostte veel meer per kilometer TCO. Het is dus maar hoe je het bekijkt.