5 nieuwe hybride auto’s die je vanaf 2022 kan kopen
De “full” hybride auto mag dan wel stilaan op zijn retour zijn in Europa, (vooral) de Aziatische merken gaan er de komende jaren nog proberen uithalen wat er uit te halen valt. Hier geven we een overzicht van de interessantste nieuwe hybrides die in 2022 op de markt komen in België.
1. Honda Civic Hybrid
Honda heeft een volledig nieuwe, 11e generatie, Civic klaar. De hatchbackversie komt naar Europa, en zal hier enkel leverbaar zijn met hybride aandrijving.
De auto combineert een 1.5-liter benzinemotor met elektrokracht. Het systeemvermogen en -koppel komen uit op 131 pk en 253 Nk.
Als Corona niet al te veel roet in het eten blijft gooien, moeten de eerste nieuwe Civic’s in de herst van 2022 geleverd worden. Het prijskaartje zal rond de 30.000€ schommelen.
2. Kia Niro
Kia komt in 2022 met een volledig nieuwe Niro. Die wordt leverbaar met een elektrische, een plug-in hybride, en dus ook met een “full” hybride aandrijflijn.
3. Suzuki S-Cross Hybrid
Ook nichemerk Suzuki moet in Europa dringend aan de hybride om z’n officiële CO2-cijfers te doen dalen.
Dat begon al in 2021 met de introductie van de Swace, en nu komt daar o.a. een hybride versie van de S-Cross SUV bij. De hybride tech komt uiteraard van Toyota.
4. Suzuki Vitara Hybrid
Nog bij Suzuki mag ook de Vitara SUV in 2022 aan de hybride. Eveneens met de hulp van Toyota.
5. Toyota Corolla Cross Hybrid
Toyota zelf blijft ook niet stil zitten. In 2022 introduceren ze een SUV-versie van de Corolla, en die krijgt meteen een hybride aandrijflijn.
We hebben jullie in dit artikel de nieuwe hybride auto’s gepresenteerd die wij het interessantst vinden, maar er komen volgend jaar nog andere nieuwe hybrides op de markt. Een volledig overzicht vind je hier.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Beste,
Waarom maken jullie nu reeds altijd reclame over de Japanse , Koreaanse en nog andere buiten de Europese markt,er zijn toch even goede Europese wagens die even goed zijn .zoals de Duitse of de Franse , Italiaanse,enz.
Waarom geen Europese wagens? Het merendeel in Belgie rijd niet echt met deze Aziatische (vaak lelijke) wagens..
@Thomas omdat de Europese fabrikanten er ondertussen achter zijn dat hybride ook al achterhaalde technologie is waar niemand baat bij heeft.
Behapbare vuistregel: als het een uitlaat heeft, is het geen goed idee.
Na jarenlang Mercedes (250 en 300) gereden te hebben liet ik me overtuigen om een Lexus LS aan te schaffen. Toen ik nadien naar Mercedes terugkeerde heb ik me dat onmiddellijk beklaagd. Kwaliteit en comfort kunnen niet tippen aan die van Lexus.
Omdat 4 op de 5 verkozen “beste wagens van het jaar” al sinds de jaren ’80 ….Japanners zijn.
Voor wie kwaliteit, comfort en uitrusting kiest boven de “status”, lees, voor wie zelf een wagen koopt ipc firmawagen koopt Japans.
Ik rij met een duitser met 3 letters om de haverklap in panne al 4maal op 95000km 1ste probleem alternator panne2 ontstekingsbobijnen panne3 elektronische waterpomp panne4 olielek aan automatische versnellingsbak tikkende n52b 6cylmotor nee nooit nog een duitser lage kwaliteit hoge prijs
IDD WAAR ZIJN DE EUROPESE WAGENS?????
Er zijn amper of geen nieuwe Europese conventionele hybrides. De Alfa Romeo Tonale misschien?
De reden is simpel en wordt behandeld in het Egear-artikel: ‘Hybride is een uitstervende autosoort’.
De regelgeving zorgt ervoor dat er CO2 eisen zo strikt zijn (en in de nabije toekomst worden verbrandingsmotoren zelfs volledig uitgefaseerd), dat Europese fabrikanten helemaal op EV focussen.