Nieuwe Honda HR-V enkel als hybride, EV-versie blijft in China
Honda heeft een volledig nieuwe HR-V klaar, en die zal op de Europese markt enkel beschikbaar zijn met hybride benzinemotor.
Honda’s aanbod loopt momenteel stevig achter op de Europese concurrenten. Het heeft weinig hybrides in huis en één elektrische auto die ze niet willen verkopen, zo lijkt het.
Nu komt er enig schot in de zaak met de introductie van de nieuwe HR-V, een compacte SUV. De HR-V zal in Europa enkel verkrijgbaar zijn met hybride benzinemotor.
De HR-V “e:HEV”, zoals de aandrijflijn genoemd wordt, kan rekenen op 96 kW (131 pk) vermogen en een koppel van 253 Nm. De auto accelereert in 10,6 seconden naar 100 km/u.
De officiële CO2-uitstoot (WLTP) komt op 122 g/km en het verbruik op 5,4 liter/100 km (WLTP). Reken in de praktijk op 6 à 7 liter.
In China presenteerde Honda eerder dit jaar al een volledig elektrisch prototype (SUV e: Prototype) op basis van de nieuwe HR-V. De productieversie van de SUV e: Prototype is echter bestemd voor de Chinese markt, en niet voor Europa.
LEES OOK: Honda verlaat Formule 1 om te focussen op waterstof en batterijen
Honda belooft evenwel om tegen eind 2022 (lees: 2023) alle modellen in z’n Europese gamma te elektrificeren. Geen overbodige luxe als het niet wil eindigen zoals Mitsubishi.
De nieuwe HR-V wordt leverbaar tegen eind dit jaar, prijzen volgen binnen enkele weken. We doen een gokje op 30.000€.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.