Gratis laadpalen zijn weldra verleden tijd
Gratis laadpalen bij winkelketens beginnen te verdwijnen. Na IKEA stopt nu ook Lidl ermee.
Elektrisch rijden begint mainstream te worden, en dus verdwijnen ook stilaan de gratis voordelen. Één van die leuke voordelen zijn de gratis laadpalen die je bij supermarkten of op andere parkings vindt.
IKEA was één van de pioniers op dat vlak, maar op hun parkings zijn de laadpalen ondertussen afgeplakt en buiten gebruik.
Nu bericht “Het Belang van Limburg” dat ook Lidl het voor bekeken houdt. Met meer dan 100 locaties is Lidl de supermarktketen met het meeste gratis laadpunten. Hun laadpalen hebben bovendien een Type 2- (22 kW AC), een CCS- én een Chademo-laadstekker (50 kW DC).
De Lidl-laadpalen zullen actief blijven, maar er wordt gewerkt aan een betalend systeem, waarbij klanten een voordeeltarief krijgen voor de laadbeurt. De verandering zou er snel gaan komen.
Ook Delhaize wil z’n gratis laadpalen betalend maken, en bij Colruyt en Jumbo is dat nu reeds het geval.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Geen gratis laadpalen bij lidl,dan keer ik terug naar de korter bijgelegen spar of carfour
Hier staat de nieuwe laadpaal van Lidl al enige tijd. Volledige paal vervangen door een nieuwe. Werkt nu met de Lidl app (maar dan moet je wel verbinding hebben) en met gewone laadkaarten.
Wat dat dan wel per kWh moet gaan kosten en hoeveel de korting bedraagt op welke prijs wist geen enkel personeelslid in de winkel te vertellen. Op de website van Lidl kan ik er ook niet makkelijk iets over vinden. Op de laadpaal van Lidl, buiten dat je de QR code moet scannen om de Lidl app te gebruiken of je eigen laadkaart kan gebruiken ook geen enige aanduiding te vinden over de kostprijs.
Voordeel is wel dat je er nu terug aan 50 DC kan laden waar dit voorheen was teruggebracht naar 20 kW in de strijd tegen niet winkelende laadpaalklevers. En dat je eindelijk meestal terug plaats hebt om te kunnen laden. 🙂
hoewel ik de maatregel van lidl begrijp,zullen ze mij veel minder zien,de laadpaal was 1 van de reden om bij lidl langs te gaan en iets verder te rijden.
helaas zijn er inderdaad teveel e rijders die misbruik maken en zelfs niet de moeite doen om de winkel binnen te gaan,maar wel de laadpaal bezet houden voor klanten.regelmatig zag je van die dure grote bakken met chauffeur die tegen 50kwh electriciteit stonden te slurpen zonder eeen winkel binnen te gaan.lidl had beter een systeem ingevoerd waarbij niet klanten een (hoge)prijs betalen en klanten gratis tegen een iets lager vermogen verder kunnen laden.zoals steeds moeten de goeien het mee bekopen voor profiteurs…helaas.
wanneer er betaald moet worden aan winkel laad je beter thuis…
Dan kies ik voor een supermarkt die dichter bij is.
Voor niks gaat de zon op.
Logisch dat het betalend wordt.
Klanten genieten nog steeds van een prijsvoordeel, hetgeen men best zou koppelen aan het aankoopbedrag in de winkels, anders volstaat het de Lidl-app te installeren en hoeven de profiteurs nog altijd kiks aan te kopen…
Gratis kw die je kan opsparen door meer te kopen bij Lidl zou Ik intéressant vinden
Makkelijker en beter was geweest een lidl-klantenkaart met oplaadbonus.
Je lokt de klanten en spijst aldus de ruimer gevulde winkelkarren.
Ik ben nu geneigd om andere criteria bij wie te gaan winkelen. Sorry, Lidl….
Alle info op: e-mobility.lidl.be