Moet ondertussen zowat de meest verguisde EV op de markt zijn? Je kan er bijna geen testen van vinden en wordt door auto magazines steevast genegeerd ten voordele van Tesla of een Chinees merk. Maar als je met eigenaars in contact komt en wat vragen stelt IVM betrouwbaarheid & actieradius kom je toch een aantal zaken te weten. Sinds laatste update, welke Fisker nu zelf in handen heeft genomen, zijn veel early issues verdwenen & met een echte actieradius van over de 600km, komt de Ocean extreme zelfs in het gebied van modellen waar je bijna 100K meer voor moet op tafel leggen. Hopelijk kan de potentiële koper zelf een genuanceerd beeld opbouwen van dit nieuwe model, dat ook nog eens geproduceerd wordt in West Europa nota Bene. De range anxiety met deze EV is zo goed als verdwenen & de afwerkings graad staat op een hoog niveau. Uit dezelfde fabriek in Graz, rollen ook de dure modellen van Mercedes & BMW en Magna houdt blijkbaar voor al hun klanten dezelfde standaard aan, wat mij ook vrij logisch lijkt. Maw je koopt een EV waar je normaal +100K zou voor moeten neertellen, voor de prijs waar je een Chinees mee kan kopen.
eGear.be informeert over elektrisch rijden en de toekomst van mobiliteit. Hier vind je nieuws, prijzen, subsidies en meer. Als lezer kan je ons helpen met tips, een donatie en constructieve discussies in de reacties.
Whatsapp
Fast News: wil je het belangrijkste e-mobility nieuws onmiddellijk via Whatsapp ontvangen? Klik hier.
Moet ondertussen zowat de meest verguisde EV op de markt zijn? Je kan er bijna geen testen van vinden en wordt door auto magazines steevast genegeerd ten voordele van Tesla of een Chinees merk. Maar als je met eigenaars in contact komt en wat vragen stelt IVM betrouwbaarheid & actieradius kom je toch een aantal zaken te weten. Sinds laatste update, welke Fisker nu zelf in handen heeft genomen, zijn veel early issues verdwenen & met een echte actieradius van over de 600km, komt de Ocean extreme zelfs in het gebied van modellen waar je bijna 100K meer voor moet op tafel leggen. Hopelijk kan de potentiële koper zelf een genuanceerd beeld opbouwen van dit nieuwe model, dat ook nog eens geproduceerd wordt in West Europa nota Bene. De range anxiety met deze EV is zo goed als verdwenen & de afwerkings graad staat op een hoog niveau. Uit dezelfde fabriek in Graz, rollen ook de dure modellen van Mercedes & BMW en Magna houdt blijkbaar voor al hun klanten dezelfde standaard aan, wat mij ook vrij logisch lijkt. Maw je koopt een EV waar je normaal +100K zou voor moeten neertellen, voor de prijs waar je een Chinees mee kan kopen.