Top 10 elektrische tweedehandsauto’s die 3000€ premie krijgen in 2024
In 2024 hebben particulieren in Vlaanderen recht op een overheidspremie van 3.000€ bij de aankoop van een 100% elektrische tweedehandsauto. Weet je niet wat er zoal beschikbaar is op de tweedehandsmarkt, dan bezorgen wij je alvast inspiratie. Hier vind je een overzicht van de 10 best verkochte elektrische auto’s op de tweedehandsmarkt in Vlaanderen.
10. Mercedes EQC
Exemplaren van 3 tot 4 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 40.000€ en 70.000€.
9. Tesla Model Y
Exemplaren van maximaal 2 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 40.000€ en 50.000€.
8. Audi e-tron
Exemplaren van 3 tot 4 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 35.000€ en 60.000€.
7. Renault Zoe
Exemplaren van 3 tot 5 jaar oud, met maximaal 100.000 km en een koopbatterij, hebben vraagprijzen tussen 20.000€ en 25.000€.
6. BMW i3
Exemplaren van 3 tot 5 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 20.000€ en 45.000€.
5. Porsche Taycan
Exemplaren van maximaal 3 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 80.000€ en 110.000€.
4. Fiat 500e
Exemplaren van 1 tot 2 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 20.000€ en 35.000€.
3. Tesla Model S
Exemplaren van 3 tot 5 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 35.000€ en 70.000€.
2. Nissan Leaf
Exemplaren van 3 tot 5 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 15.000€ en 45.000€.
1. Tesla Model 3
Exemplaren van 3 tot 5 jaar oud, met maximaal 100.000 km, hebben vraagprijzen tussen 30.000€ en 45.000€.
Deze ranking is gebaseerd op data van Traxio voor de periode januari 2023 t.e.m. augustus 2023.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Een Tesla model Y, kost nieuw tussen de 47000 en 55000€.
Hoe kan hij dan met 100000km zoveel kosten
@anoniem de Model y kost inderdaad 47.970€ nieuw.
Maar als je goed oplet en de stockwagens in het ook hou kan je tot 5.000€ van de prijs doen.
Surf even naar autoscout24 daar staat er een nieuwe te koop een blauwe aan 43k en een witte aan 45k long range aan 48k. Allen met de Foto’s van de Tesla site zelf.
In occasie zijn deze auto’s blijkbaar meer waard dan de STOCKWAGENS rechtstreeks van Tesla zelf.
Het is een schande hoeveel van die verkopers meer vragen dan de wagen nieuw (stock) koste.
Hoe deze verkocht worden is voor mij een raadsel
Wie koopt er nu als particulier een tweedehandse electrische auto waarvan de batterij een beperkt leven heeft, de autonomie klein is, de prijs hoog, ondanks wat subsidie, en de gemeenschap niet meer financiert via de belastingen? Er zijn trouwens veel betere bestedingen van belastinggeld dan veel te dure premium auto’s op electriciteit blijven sponsoren voor wie dit kan inbrengen als fiscale kost.
heb net een BMW I3 tweedehands gekocht en de verkoper heeft mij verzekerd dat deze wagen niet op de lijst van sudsidiewagens staat .
Is het zoveelste bewijs dat alles fake is.
Was gewild of niet een subsidie boost voor chinese wagens ( indirect )
Je had beter tot 2024 gewacht en de 3000 euro premie meegenomen . Je verkoper is niet goed geinformeerd.
Kijk maar volgend jaar gaan de tweedehands elektrische auto duurde zijn, en zo draaid de male molen rond, subsidie zijn nooit goed!
Je moet toch wel een echte badge buyer zijn om nu nog een tweedehands EQC te willen kopen. Qua laadsnelheid en bereik echt wel een EV uit het vorig decenium. En om daar dan 40k voor neer te tellen, met minstens 100.000 km op de teller? Tenzij je de ruimte nodig hebt, ga voor een i3, oerdegelijk, zowel de koets als de batterij. En aan veel zachter prijsje.
De ene Tesla uitvoering de andere niet, standard vs long range of performance (single/dual motor), opties etc maken een groot verschil.
Kijk eens naar Frankrijk daar zijn de prijzen. Uitdagenden Nissan Laef 13 a 18k en Zoe ook betaalbaar met batterijcapaciteit attest
Niemand is geïnteresseerd in een tweedehands Nissan Leaf.
Heb eentje van eind 2018 met slechts 65000km aan een spotprijs verkocht omdat geen enkele professionele handelaar dit model wil kopen!
@Anoniem Zonder badges te willen hunten, die EQC is wel veeeel comfortabeler dan de BMW i3…
Zonnepanelen, piekbelasting, enkel woonwerkwinkelverkeer, nog geen wegentaks. Ik heb zo een vermoeden dat in de toekomst de batterijcapaciteit de nieuwe fiscale PK gaat worden. De wagen kan ‘s nacht voldruppelen of overdag gratis als de zon schijnt. Dus laat die 3000€ subsidie voor een BMW i3 maar komen. Wij stonden op het punt er een aan te schaffen als 2e wagen voor de vrouw.
Geld het plafond van 40.000 Euro ook voor de tweedehandswagens? Of is dat alleen geldig voor nieuwe wagens?