OFFICIEEL: Nieuwe DS 4, ook als plug-in hybride
DS heeft vandaag het doek getrokken van de nieuwe DS 4.
Na de DS 7 Crossback, de DS 3 Crossback en de DS 9 E-Tense is het de beurt aan de DS 4 om Citroën’s luxemerk te vervoegen.
De DS 4 is een “premium” C-segmenter die, naast twee benzinemotoren, ook een plug-in hybride (E-Tense) in de optielijst krijgt.
De DS 4 E-Tense wordt aangedreven door een viercilinder benzinemotor met 132 kW (180 pk) en een 81 kW (110 pk) sterke elektromotor. Samen zijn ze goed voor een systeemvermogen van 165 kW (225 pk).
Het 12,4 kWh accupakket is volgens DS groot genoeg voor een elektrische WLTP-range van 50 km.
LEES OOK: Lynk & Co is hybride SUV uit China waar je op abonneert
Eind 2021 volgen de eerste leveringen, maar op de prijzen moeten we nog even wachten.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Toch een zorgelijke evolutie, al die plug-in hybrides, en dat omdat deze fabrikanten er niet in slagen deftige batterijen te ontwikkelen of vasthouden aan het verdienmodel met veel wisselstukken. Ik stel mij ook vragen bij de kwaliteit van de gebruikte batterijen en de levensduur er van (gezien de zware belasting op een dergelijk kleine batterij). Ik denk dat de overname waarde van dergelijke wagen na 5 jaar zeer laag is.
@Renaat ik denk dat dit nog gooed meevalt. Als je nr de occasie markt kijkt is de afschrijving van een plug-in hybride gelijklopend aan die van benzine of EV