De BMW iX1 eDrive20 is een volledig elektrische SUV met een realistisch rijbereik van 345 km. De auto is momenteel (2024) te bestellen en leverbaar in België.
Laatste update: 22 oktober 2024
Automerken passen hun prijzen regelmatig aan in de loop van het jaar. Deze pagina wordt dan ook continu bijgewerkt in functie van nieuwe data.
Tips en opmerkingen zijn welkom in de reacties.
BMW iX1 prijs
Een BMW iX1 kopen kan in België vanaf 50.150€ inclusief BTW. De prijzen van alle versies vind je in onderstaande tabel.
Versie | Prijs |
---|---|
BMW iX1 eDrive20 64kWh | 204pk | FWD | 50.150€ |
Andere beschikbare versies: | |
BMW iX1 xDrive30 64kWh | 313pk | AWD | 58.150€ |
✪ kWh: de netto batterijcapaciteit, waarbij eventuele decimalen weggelaten worden.
✪ kWh- en pk-waarden met een sterretje zijn schattingen door de redactie.
BMW iX1 prestaties
Prestatie | BMW iX1 eDrive20 |
---|---|
Acceleratie 0-100 km/u [s] | 8,3 |
Topsnelheid [km/u] | 170 |
Vermogen [kW/pk] | 150/204 |
Koppel [Nm] | 247 |
Aandrijving | Voorwiel |
BMW iX1 eDrive20 actieradius
Type rijbereik | KM |
---|---|
Zomer - realistische actieradius | 385 |
Midseason - realistische actieradius | 345 |
Winter - realistische actieradius | 300 |
WLTP - officiële actieradius | 430 - 475 |
De realistische actieradius (“EGEAR-range”) is het rijbereik over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie. We nemen hiervoor standaard 90%, 80% en 70% van de WLTP-actieradius (TEH) voor respectievelijk de zomer, de tussenseizoenen en de winter (afgerond naar het dichtste veelvoud van 5). Indien de auto getest werd door de redactie van eGear.be vermelden we de testwaarde en brengen we een ✓ aan bij de waarde in de tabel.
BMW iX1 opladen
In onderstaande tabel vind je een indicatie van de laadkosten en de laadtijd van een BMW iX1 eDrive20 aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km wordt rekening gehouden met het verbruik in het tussenseizoen en met een laadverlies van 10%.
Laadpunt | Prijs per kWh | Prijs per 100km | Tijd | |
---|---|---|---|---|
Thuis | 0,24€ | 4,9€ | 23u00 | |
Publiek middelsnel 11,0 kW boordlader (standaard) | 0,45€ | 9,2€ | 5u20 | |
Publiek middelsnel 22,0 kW boordlader (optioneel) | 0,45€ | 9,2€ | 2u40 | |
Publiek snel | 0,61€ | 12,5€ | 0u30 |
✪ Publiek middelsnel: de kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Publiek snel: de kost van publiek snelladen (gelijkstroom, CCS/Chademo) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Tijd: tijd om de batterij op te laden van 10% tot 80% in ideale omstandigheden. Thuis gaan we uit van een laadvermogen van 2,3 kW.
Overige specificaties
Specificatie | BMW iX1 eDrive20 |
---|---|
Batterijcapaciteit bruto [kWh] | 66,5 |
Batterijcapaciteit netto [kWh] | 64,7 |
Realistisch verbruik [kWh/100km] | 18,6 |
Laadvermogen DC | maximaal [kW] | 128 |
Laadvermogen AC | maximaal [kW] 11,0 kW boordlader (standaard) | 11 |
Laadvermogen AC | maximaal [kW] 22,0 kW boordlader (optioneel) | 22 |
Lengte [mm] | 4500 |
Breedte [mm] | 1845 |
Breedte met spiegels [mm] | 2104 |
Hoogte [mm] | 1606 |
Bodemvrijheid [mm] | 170 |
Draaicirkel [mm] | 11900 |
Koffer vooraan | frunk | Nee |
Koffer [liter] | 490 |
Koffer | achterbank plat [liter] | 1495 |
Gewicht rijklaar [kg] | 1940 |
Dakbelasting [kg] | 75 |
Trekhaak mogelijk | Ja |
Trekgewicht [kg] | 750 |
Zitplaatsen | 5 |
✪ Realistisch verbruik: realistisch verbruik in de tussenseizoenen (10°C tot 15°C) bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie.