Deze innovatie vult je waterstofauto zonder tankstation
Met deze innovatieve waterstof-fles van Toyota kan je je waterstofauto bijvullen ook wanneer er geen H2-tankstation in de buurt is.
Op de Mobility Show Bizweek in Japan (15-18 oktober 2024) heeft Toyota een nieuwe waterstof-innovatie voorgesteld.
Toyota toonde er een “cartridge” die vol waterstof zit, en waarmee je je waterstofauto kan bijvullen zoals je een printer van inkt voorziet. De cartridge zou te koop kunnen aangeboden worden in winkels en klassieke diesel/benzine-tankstations. Zo kan je een waterstofauto ook bijvullen in gebieden waar nog geen waterstofstations zijn.
Uiteraard zit het waterstof in zo een cartridge onder extreme druk wat de nodige uitdagingen met zich meebrengt. Toyota is dan ook op zoek naar partners om deze waterstof-cartridges verder te ontwikkelen.
Wil je graag weten welke waterstofauto’s je nu al kan kopen, dan kan je hier terecht.
Weer een idioot idee om waterstof van de grond te krijgen. Opnieuw doodgeboren.
Wat een prachtig idee … voor terroristen. Een overal verkrijgbare bom. Ik snap niet wat er mis is met zo een eenvoudig idee als een batterij met een motor dat er dergelijke kluns oplossingen voorgesteld moeten worden? We gaan toch weer niet over die range beginnen (voor als we elke week naar Zuid-Frankrijk rijden)?
Renaat, die range die voor veel mensen een probleem is heeft niks te maken met ver rijden, maar alles met hoe vaak je moet laden en op zoek moet naar een vrije laadpaal voor de mensen die in een stad of dorpskern wonen, voor hen is het niet zo eenvoudig zoals voor u misschien die thuiskomt en de stekker kan insteken. Maar zoals zo vaak hier, als het voor uzelf een oplossing is, dan is dat precies voor iedereen de oplossing, wel ik kan u zeggen dat dit helemaal niet het geval is met die stekkerwagens! En die mensen kijken uit naar een betere oplossing voor mobiliteit.
Anoniem, wie kinderen heeft of wenst, kiest voor een woning met meerdere slaapkamers. Wie een auto heeft of wenst, kiest voor een woning met een autostaanplaats en laat de gemeenschap daar niet voor opdraaien door de publieke ruimte in beslag te nemen om de auto te stallen. Op het platteland gaat dat over 15% van de autobezitters, in de stad over 35%. Dat gaat er op termijn wel uit, want een betere oplossing voor mobiliteit is er niet. Zeker niet met waterstof.
Geert, ik weet niet als u kinderen of al kleinkinderen hebt, maar ook dat is uw keuze, maar de gemeenschap draait ervoor op, voor het kindergeld, gratis onderwijs en alle andere (medische) voordelen die jongeren krijgen. Dus zing maar toontje lager tegen een alleenstaande die niet het geld heeft om een vrijstaande woning met oprit te kopen en dus genoodzaakt is om een rijhuis te huren met autostaanplaats langs de openbare weg, dichtste laadpaal 500m wandelafstand en auto nodig om op werk te geraken. Het zijn trouwens de groenen waar velen hier wellicht aanhanger van zijn die mensen willen ophokken in steden en dorpen, allen op elkaar met alle gevolgen van dien.
Anoniem: niemand verplicht je een elektrische auto te kopen. Wanneer het geld en de plaats je ontbreekt blijf je toch gewoon met je tweedehandsbenzine auto rondrijden en blijf je parkeren op kosten van de gemeenschap. Niemand die je dat verbiedt noch verplicht tot iets anders.
Wanneer je je zuurverdiende centen verder wilt afdragen aan de energiemonopolisten gaat ook niemand je tegenhouden. Integendeel, ze zullen
Overigens benieuwd hoeveel waterstoflaadstations er op minder dan 500 meter van je deur staan.
En hoe iemand die geen goedkope elektrische auto kan betalen (bv. een nieuwe Dacia van geen tienduizend euro die alles heeft om in het WW-verkeer van een alleenstaande te voorzien) wel een H2 auto kan betalen en de dure liters waterstof om hem in beweging te krijgen.
Anoniem, voor een autostaanplaats is geen vrijstaande woning nodig, er zijn rijhuizen en appartementen genoeg met autostaanplaats. De kost van een autostaanplaats is een kost die inherent is aan autobezit, net als aankoopprijs, verzekering, taks, onderhoud en verbruik, die moet je ook niet afwentelen op de maatschappij.
Alleen is een autostaanplaats zelden een prioriteit, de straat is er toch. Maar dan niet komen klagen dat de laadpaal te ver weg staat, dat is enkel het gevolg van een verkeerde keuze. De “voordelen” die jongeren krijgen maken deel uit van ons systeem van sociale zekerheid, een van de beste ter wereld. Die jongeren zullen via die sociale zekerheid later uw pensioen en medische en andere kosten betalen, en instaan voor uw verzorging als dat nodig is. Dat is de werking van de solidariteit over de generaties heen.
Ik ben ook geen voorstander van waterstof, laat dat duidelijk zijn, maar oorspronkelijk ging het over Renaat die zegt dat range niet belangrijk is van een EV, wel dat weerleg ik ten zeerste en ik krijg direct een hoop waardeloze praat over me heen ivm autostaanplaats alsof EV voor iedereen de oplossing is, wel om af te sluiten zeg ik dat dit verre van correct is, er zijn heel veel mensen in mijn situatie voor wie range dus wel van het grootste belang is omdat deze bepaalt hoe vaak je moet moeite doen om een staanplaats met vrije paal te vinden. En ja ik zal zeker verder doen met mijn benzine wagen voor woon werk verkeer, maar kom me niet vertellen dat EV de oplossing is voor iedereen! En verder ga ik daar geen woorden aan vuil maken.
Anoniem, waar wordt beweerd dat EV voor iedereen de oplossing is? Range zal voor een kleine minderheid wel van belang zijn, maar ook dat is steeds minder een issue, omdat batterijen steeds performanter worden. Als ik zie dat de Zeekr007 een bereik haalt van 1.000 km. en 600 km. laadt in 10 min., dan zitten we op dat vlak heel kort bij de brandstofwagen.