De Jeep Avenger EV is een volledig elektrische SUV met een realistisch rijbereik van 310 km. De auto is momenteel (2024) te bestellen en leverbaar in België.
Laatste update: 24 november 2024
Automerken passen hun prijzen regelmatig aan in de loop van het jaar. Deze pagina wordt dan ook continu bijgewerkt in functie van nieuwe data.
Tips en opmerkingen zijn welkom in de reacties.
Jeep Avenger EV prijs
Een Jeep Avenger EV kopen kan in België vanaf 36.000€ inclusief BTW. De prijzen van alle versies vind je in onderstaande tabel.
Versie | Prijs |
---|---|
Jeep Avenger EV 50kWh | 156pk | FWD | 36.000€ |
Jeep Avenger EV prestaties
Prestatie | Jeep Avenger EV |
---|---|
Acceleratie 0-100 km/u [s] | 9,0 |
Topsnelheid [km/u] | 150 |
Vermogen [kW/pk] | 115/156 |
Koppel [Nm] | 260 |
Aandrijving | Voorwiel |
Jeep Avenger EV actieradius
Type rijbereik | KM |
---|---|
Zomer - realistische actieradius | 345 |
Midseason - realistische actieradius | 310✓ |
Winter - realistische actieradius | 270 |
WLTP - officiële actieradius | 385 - 404 |
De realistische actieradius (“EGEAR-range”) is het rijbereik over een gevarieerd parcours, bij een normale rijstijl (120 km/u op de autosnelweg, 30-90 km/u op rurale, suburbane en urbane wegen) en met gebruik van klimatisatie in de zomer (15°C tot 25°C), de tussenseizoenen (10°C tot 15°C) en de winter (0°C tot 10°C). We nemen hiervoor standaard 90%, 80% en 70% van de WLTP-actieradius (TEH) voor respectievelijk de zomer, de tussenseizoenen en de winter (afgerond naar het dichtste veelvoud van 5). Wanneer tijdens een rijtest door de redactie van eGear.be blijkt dat de 90%-80%-70% WLTP-range overeenstemt met de test, brengen we een ✓ aan in de tabel. Wanneer tijdens een rijtest blijkt dat de realistische actieradius meer dan 7,5% afwijkt van de 90%-80%-70% WLTP-actieradius, vervangen we de waarde door de testwaarde en brengen we een – aan wanneer de waarde lager uitvalt, of een + wanneer de waarde hoger uitvalt. Wanneer de actieradius geen ✓, + of – aanduiding heeft, dan werd de auto nog niet getest door onze redactie.
Jeep Avenger EV opladen
In onderstaande tabel vind je een indicatie van de laadkosten en de laadtijd van een Jeep Avenger EV aan verschillende laadpunten. Bij de prijs per 100 km wordt rekening gehouden met het verbruik in het tussenseizoen en met een laadverlies van 10%.
Laadpunt | Prijs per kWh | Prijs per 100km | Tijd | |
---|---|---|---|---|
Thuis | 0,24€ | 4,3€ | 17u30 | |
Publiek middelsnel | 0,45€ | 8,1€ | 4u15 | |
Publiek snel | 0,75€ | 13,5€ | 0u25 |
✪ Publiek middelsnel: de kost van middelsnel publiek laden (3-fasen AC) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Publiek snel: de kost van publiek snelladen (gelijkstroom, CCS/Chademo) varieert van laadpaal tot laadpaal, en van laadpas tot laadpas. We vermelden hier een gangbaar bedrag.
✪ Tijd: tijd om de batterij op te laden van 10% tot 80% in ideale omstandigheden. Thuis gaan we uit van een laadvermogen van 2,3 kW.
Overige specificaties
Specificatie | Jeep Avenger EV |
---|---|
Batterijcapaciteit bruto [kWh] | 54,0 |
Batterijcapaciteit netto [kWh] | 50,8 |
Realistisch verbruik [kWh/100km] | 16,4 |
Laadvermogen DC | maximaal [kW] | 100 |
Laadvermogen AC | maximaal [kW] | 11 |
Lengte [mm] | 4084 |
Breedte [mm] | 1776 |
Breedte met spiegels [mm] | Geen data |
Hoogte [mm] | 1528 |
Bodemvrijheid [mm] | 200 |
Draaicirkel [mm] | 10500 |
Koffer vooraan | frunk | Nee |
Koffer [liter] | 380 |
Koffer | achterbank plat [liter] | Geen data |
Gewicht rijklaar [kg] | 1595 |
Dakbelasting [kg] | 0 |
Trekhaak mogelijk | Nee |
Trekgewicht [kg] | 0 |
Zitplaatsen | 5 |