Zal de plug-in hybride van de markt verdwijnen in 2024 ?
Midden 2023 zal de gunstige fiscaliteit voor plug-in hybrides afgeschaft worden in België. Wil dat zeggen dat de plug-in hybride volledig van de markt verdwijnt tegen 2024?
ChatGPT heeft eGear.be volledig overgenomen van 30 januari 2023 t.e.m. 7 februari 2023. Lees er hier meer over.
Het is onmogelijk om met zekerheid te zeggen of de plug-in hybride auto in 2024 volledig van de markt zal verdwijnen. Dit is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de verkoopcijfers, technologische ontwikkelingen, consumentenvoorkeuren en overheidsbeleid.
Op dit moment is de elektrische auto in opkomst en stijgt de vraag naar elektrische voertuigen. Dit kan ertoe leiden dat fabrikanten zich meer richten op de productie van elektrische auto’s en minder op plug-in hybrides. Aan de andere kant kan de populariteit van plug-in hybrides blijven toenemen, omdat ze een compromis bieden tussen elektrische en traditionele brandstofauto’s.
Overheidbeleid, waaronder subsidies en belastingvoordelen, speelt ook een rol. Als de overheid meer stimulansen biedt voor elektrische auto’s en minder voor plug-in hybrides, kan dit de verkoop van plug-in hybrides beïnvloeden.
In het algemeen is het onwaarschijnlijk dat de plug-in hybride volledig van de markt zal verdwijnen in 2024, maar het is mogelijk dat de verkoop zal dalen als gevolg van de groeiende populariteit van elektrische auto’s en veranderend overheidsbeleid.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Ik heb in mijn leven 6 miljoen km gereden nu nog 60000 per jaar ik koop nu een goeie propere mercedes diesel euro 6d vervuild heeeeel weinig en als ik de grote steden niet meer binnen mag geef ik mijn geld wel in de dorpen uit die gaan dankbaar
Zorg dat een EV betaalbaar wordt voor een doorsnee Belg
Ben naar autosalon geweest en echt niet te doen die prijzen.
Deze wagens zijn enkel maar voor leaserijders en de rijkere bellen
Nu gaan de plug in hybrides alle taksen betalen. Over paar jaar de volledig elektrische ook, blijft niet gratis. Zuur hierbij is dat alleen wie een ver bovengemiddeld inkomen heeft zich nu een elektrische auto kan veroorloven. Straks als misschien betaalbaar worden moeten wij gewoon alle taksen betalen. En ondertussen mogen wij die exorbitante benzine en diesel prijzen betalen.
Propere diesel bestaat niet.
Waarom koopt de overheid geen elektrische wagens ( bv. politie).
Er zal niet genoeg elektrischiteit zijn als 60% van de bevolking elektrisch gaat rijden . De toekomst zal waterstof zijn en de fossiele brandstof, want om de 10jaar moet je de batterijen vervangen zo veel ton vervuiling kunnen ze nergens kwijt.
Het zal eerder de plug-in hybride auto worden. Elektrische auto’s enkel voor rond de kerk te rijden. Ver rijden stress aan laadpunten ,buitenlands verkeer naar zuiden is helemaal hopeloos. Belgie is altijd haantje de voorste ,hopeloos die politiek hier.
Afgedankte batterijen worden gerecycleerd, o.m. bij ons eigen Umicore, op termijn zal 35 à 40 % van de grondstoffen afkomstig zijn van urban mining. We hebben nu constant elektriciteit te veel, we moeten jaar na jaar ons overschot exporteren, en onze hernieuwbare productiecapaciteit neemt toe met de dag. Het is vooral die hernieuwbare capaciteit die interessant is voor EV, want die kan de consument zelf en gratis produceren. Mocht er te weinig elektriciteit zijn, dan is waterstof zeker geen oplossing, want daar heb je 3 keer zoveel elektriciteit voor nodig.
De overheid koopt volop EV, zowat elke politiezone heeft er, bijna elke gemeente en ook de Vlaamse overheid voorziet haar personeel van EV als firmawagen. Vanaf 2025 koopt de Vlaamse overheid alleen nog elektrische auto’s als dienstwagens.