Elektrische Seres 5 krijgt Belgische prijs (2023)
Het Chinese Seres heeft de Belgische prijs aangekondigd van hun nieuwe elektrische SUV.
De Belgische markt is opnieuw een Chinese elektrische auto rijker. Ditmaal meldt de Seres 5 zich aan voor de dienst.
De Seres 5 is een elektrische midsize SUV die leverbaar wordt met twee aandrijflijnen; ééntje met een 80 kWh batterij en achterwielaandrijving, en één met een 90 kWh batterij en vierwielaandrijving. De topversie levert maar liefst 694 pk.
Qua rijbereik spreken de Chinezen over respectievelijk 500 km en 530 km, al vermoeden we dat exacte WLTP-cijfers later nog zullen volgen.
Exacte prijzen zijn er i.i.g. wel al. De goedkoopste Seres 5 2WD kost minstens 63.990€, en de 4WD 67.990€.
De auto is te bezichtigen in paleis 9 op het Brussel autosalon, dat geopend is van 14 januari t.e.m. 22 januari 2023.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Goedkoopste versie kost €64000.
Dat zal voor salariswagens zijn dan.
Of voor iemand met een loon in de hogere regionen.
Jan met de pet zie ik dit bedrag nog niet uitgeven aan een gezinswagen.
Misschien ligt daar het probleem, de definitie van “gezinswagen”? Dit is een grote SUV zoals er vroeger amper rond reden. De gezinswagen was vroeger een Golf of een Nissan Primera. Volvo was al voor de gegoede klasse en Mercedes was voor mijnheer doktoor. Iedereen loopt tegenwoordig misschien wat naast de schoentjes?
Ik rijd met een Seres 3, en ben er heel tevreden van, enkel de waarschuwingssensoren zijn dikwijls
“a pain in the butt”.
Bij volle batterij haal ik 348 km, maar dan wel ZONDER (zetel)verwarming, ruitontwaseming.
En ik heb het dikwijls ‘koud’ in de auto dus al bij al, geef mij maar een oude vertrouwde diesel.
Bij deze wil ik mijn 100% elektrische Seres 3 verkopen, deze heeft een luxury uitvoering.
Dus alles erop en eraan.
En moet ik voor de ‘lage emissie zone’ in Antwerpen een 350 €/jaar betalen, dan is dat maar zo. Dan heb ik ineens een perfect reine auto die GEEN schadelijke uitstoot produceert.
Wat gaat Antwerpen doen met hun vuil, vettige camions doen die het vuil komen ophalen ? En die lijnbussen ?
Ik ga dagelijks wandelen met de hond aan de spoorweg en dan zie ik iedere keer dat die treinen 8 tot 10 ‘rijtuigen’ voorttrekken, en dan zitten er mss een 30 personen in. Waarom is dat nodig ?
De energie dat die trein verbruikt, is ook niet niks.
Waarom moeten wij als ‘gewone burgers’ altijd maar aan ’t milieu denken ? Die multi-nationals lozen tonnen olie in de zee, ander bedrijven doen het lozen ineens in de grond of ergens anders. En die krijgen op de koop toe nog subsidies van de Staat.