Renault ZOE wordt 4550€ duurder
Renault schrapt de goedkoopste versie van de elektrische ZOE.
Net als vele andere autofabrikanten, begint ook Renault te snoeien aan de onderkant van het gamma. De beschikbare grondstoffen en materialen zijn beperkt, dus stopt men die liever in duurdere producten.
Daardoor is de instapversie van de ZOE, een elektrische stadsauto, uit het gamma gevallen. De Renault ZOE “R110” had in België een catalogusprijs van 33.575€.
Voortaan is enkel de R135, een versie met iets meer vermogen, nog te verkrijgen. Deze R135 wordt meteen ook duurder, en ziet z’n prijs stijgen van 36.250€ naar 38.125€. Daarmee wordt hij duurder dan de nieuwe en grotere Mégane E-Tech (vanaf 37.350€). De ZOE wordt hier dus eigenlijk de facto op pensioen gestuurd.
Met dank aan onze lezer “KB” voor de tip!
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
Misschien is die goedkoopste Megane wel net iets minder afgewerkt of heeft die minder opties ? Ik heb er al eens in gezeten en je ziet bijna niks door die achterruit. De achteruitkijkspiegel is een mini schermpje, dat zal ook niet iedereen zien zitten vrees ik. Zoe is een prachtig wagentje dat een heel ander formaat heeft vergeleken met de Megane… ik zou ze nog niet afschrijven
Ze zijn zich aan het voorbereiden op de komst van de renault 5 die ze samen met de megane aangekondigd hadden. Als ik het mij niet verkeerd herinner hadden ze beloofd dat die een derde goedkoper ging zijn dan de Zoë. Niet moeilijk als ze de prijs zo gaan beginnen opdrijven.
Laat ze de prijs maar opdrijven , doen ze met de energie en alles wat er bijhoord ook!Straks wordt er niets meer verkocht.
Gaat het hier in de vergelijking over de 40Kwh of 60Kwh Mégane? De Batterij is immers het belangrijkste vergelijkingspunt in deze.
Gaat om de 40kwh Mégane. De Zoë is een maatje kleiner maar heeft 50kwh, en aangezien de batterij zowat het duurste onderdeel is van een EV, is het niet verwonderlijk dat beiden ongeveer evenveel kosten. Al blijft het heel veel geld: ongeveer het dubbele van wat wij (weliswaar na aftrek van 5000 euro subsidie, en mits 59 euro batterijhuur per maand) in 2016 betaalden voor onze 22kwh- Zoë. Echt uitnodigend om over te stappen op EV zijn zulke bedragen niet.
een grotere batterij is nog te verdedigen,maar meer vermogen in een stadswagen????????
DE 90 PK VAN DE ‘4OUDE’ VERSIE4S VOLSTOND IN DEZE KLASSE RUILSCHOOTS.
hou op met die vermogens en bijhorende prijzenwedloop,zeker in een stadswagen,het begint zielig te worden.een zoe koop je niet om te racen!!!!!!