D’Ieteren stort zich op multimerk tweedehandsauto’s
Met het nieuwe bedrijf “Wondergroup” stort d’Ieteren zich op de markt van de multimerk-tweedehandsauto’s.
De verkoop van nieuwe auto’s zit al 2 jaar in dalende lijn door de gevolgen van de coronamaatregelen. Ook bij auto-importeur D’Ieteren voelen ze dat, en dus moet het Elsense bedrijf op zoek naar nieuwe nichemarkten om z’n bedrijfsresultaten op peil te houden.
Vorige maand raakte bekend dat d’Ieteren fietsen gaat verkopen, en nu bereikt ons het nieuws dat het bedrijf zich op de multimerk tweedehandsautomarkt stort.
D’Ieteren heeft daarvoor een nieuwe dochteronderneming opgericht, “Wondergroup”. Dat bedrijf heeft op zich weer 3 subdivisies; Wonderauto (verkoop van multimerk tweedehandsauto’s), Wonderservice (onderhoud en herstellingen) en Wondercar (carrosserie).
De markt van tweedehandsauto’s is momenteel zeer heterogeen, en D’Ieteren hoopt met Wondercar meer kwaliteit en digitalisering naar de sector te brengen.
LEES OOK: Capaciteitstarief kan EV-rijder goedkoper én duurder uitkomen
Wondergroup wordt geleid door CEO Claude Willaert. Hij heeft z’n sporen de voorbije 30 jaar verdiend bij o.a. Leaseplan, Daimler, Nissan, Porsche, Bentley, Lamborghini en Bugatti.
Wil je nieuws zoals dit onmiddellijk ontvangen via whatsapp, schrijf je dan in op onze groep.
volgens mij worden er gewoon minder nieuwe auto’s verkocht tgv
1. benzine/diesel is ten dode opgeschreven
2.ev is nog te duur
dus kopen mensen nu effe 2e hands om de jaren te overbruggen tot ev betaalbaar is