Vanaf september 100 km/u op Brusselse ring om klimaat te redden
Er komt een snelheidsverlaging op de ring van Brussel. Wie vanaf 1 september 2020 rond onze hoofdstad rijdt stelt z’n begrenzer best in op 100 km/u.
Ik vond het best leuk om met een elektrische Smart vol gas over de ring van Brussel te sjezen zonder boetes te vangen, maar kijk, vanaf overmorgen zal dat niet meer mogelijk zijn.
De maximum toegelaten snelheid zakt immers van 120 km/u naar 100 km/u. Althans op het Brusselse en Vlaamse grondgebied. In Wallonië blijft het gewoon 120.
De snelheidsverlaging maakt deel uit van het klimaatplan van de Vlaamse regering.
Dat is toch om te lachen ? Tijdens de dag moet je al geluk hebben als je uberhaupt 100km/u kan. En ‘s nachts houd geen kat zich aan welke snelheidsbeperking ook. Al meerdere keren meegemaakt dat er om 23u , kerels met rotvaart ver boven de 120 me voorbij vlamden
Ik vraag me af hoeveel verschil dit gaat maken. Op drukke momenten kan je er toch al niet meer dan 30 rijden.
Het rolgeluid van banden neemt exponentieel toe met de snelheid. Voor de omwonenden van de Ring maakt ‘s nachts 20 km/u minder een wereld van verschil. Het zal veel stiller zijn. Via trajectcontrole zijn snelheidsbegrenzingen goed te handhaven.
Ik moet toch even lachen als ik Lydia Peeters bezig hoor over luchtkwaliteit, terwijl ze niks doet aan de roetfilterfraude, waarvan de gevolgen voor onze luchtkwaliteit veel erger zijn.
@wim
Goed punt, maar het klimaat zullen ze daarmee niet redden. Dit is weer zo’n typisch Belgisch voorbeeld van symboolmaatregelen die niet veel helpen.
Dit is toch een beetje zwans. De Brusselse ring loopt eigenlijk niet door Wallonie. Die twee stukjes snelweg die nog R0 heten, liggen al heel ver van Brussel.
Wat gaat de Brusselse regering doen wanneer iedereen elektrisch rijdt?
Gaan ze dan nog een reden vinden om de snelheidsbeperking op 100 km/ h te houden?